Promoter hva du vil:)

Promoter hva du vil 🙂 innen lovens grenser  🙂

Jeg snakket litt live på min private side jeg går, om markedsføring vs promotering.

Og jeg personlig promoter noe hver dag 🙂 , hver gang jeg anbefaler noe til noen, snakker om et produkt eller tjeneste til noen eller deler en etterlysning på SoMe - promoterer jeg. 

Promotering er "kommunikasjon av et leveringstilbud" , om det er jeg som leverer tilbud, eller noen annen. Det er jeg som "sender det videre"

Som nå akkurat, jeg ga en kollega beskjed om at jeg hadde sagt opp et abonnement, og hun svarte med “ hei , så leit å høre, kan jeg tipse deg om….., jeg er også der,” og jeg anbefaler absolutt den gruppen.

I mitt firma jobber vi med promotering i dagligvarehandelen primært, nå jobber vi også med kjøpesenter og eventer, det er 5 avdelinger hos oss.:

Promotering i Butikk

Eventer til Bedrifter og Private

Senterevent

Cowboymusa fra Sande 

Vorwerk multi rengjøringsmaskiner til private og bedrifter.

Kommer:

Rain Frønæring- Produkter som er frøbasert og naturdrevet. En Vitenskapelig og bærekraftig kilde i alt vi gjør, for å sikre kvalitet og effektivitet.

HVA-arrangør DU? 

Deg selv- hver gang du søker på en jobb, eller et ønske om å oppnå/få noe.

Alle Du snakker om både negativt OG positivt.

Hver gang du snakker om drømmehuset, drømmebilen,drømmekjolen, katten,hunden,hesten, skoene, ja alt hva du drømmer om og når du ser det, så snakker du om det.

Vil du selge noe? MÅ du snakke om det.

Fortell om fordelene, spør kunden hva som er viktig for dem. 

Hva vil de ha? mer tid? mer energi? Spar penger? Fremme helse? fremme miljø? 

Hvordan kan DU hjelpe til å sitte ønske , med dine produkter? din erfaring?Din tid?

HVA ER VIKTIG FOR DIN KUNDE!

Har du noen gang anbefalt en film? en restaurant? ferie? hva som helst= Promotering 🙂

En profesjonell promotør får betalt for å promotere et spesifikt produkt/tjeneste, jeg vil si at det kan sammenlignes med å passe på andres barn.

Ville du latt en person som ikke følger med, bryr seg, mer opptatt av seg og sitt, enn barnet ditt?

Om du skulle selge et hus-en bil- en båt- en kjole- et smykke hva som helst. Du vil jo ha mest mulig for det, samt at kunden vil gi minst mulig for det. 

Hvordan oppnå det beste resultatet?

Petter Stordalen sier i boken sin, i en salg og kjøpssituasjon, skal begge gå ut som vinnere, iallfall føle seg sånn. Den som selger skal være fornøyd med salg, og den som kjøper skal kjenne at DETTE var et godt kjøp.

En profesjonell promotør gjør nettopp det , tar vare på “barnet” til leverandøren. Vår jobb er å sørge for at dette blir kjent ute i verden.

I går var jeg på vår lokale Meny butikk ( Norges største forresten), og når jeg skulle hente min pakke , kom en kjekk ung mann bort og spurte om jeg ville ha en prøve på en ny premium pasta fra Barilla

Klart jeg ville🙂, nå var denne med gluten, og så! min kjære elsker pasta. Så om produktet ikke passerer deg, det er med til en du kjenner .

OG for ALL DEL, når dere passerer, nei nærmer dere en teststasjon, Stopp, Spør,Smak( om mulig)

Promoter! har du gjort det i dag ?   

Close

50% Complete

Å steg

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.