Hei hei og Godt Nytt År alle sammen :)
JA hva er 15/85 ?
Det er 15 % tekniske ferdigheter og 85 % menneskelig innsikt. personlighet og evnen til å samhandle med andre mennesker.
I vår verden- som er promotering av varer og tjenester, ser vi virkelig effekten av dette. ELLER mangel på dette.
Jeg brenner hett og heftig for yrke Promotør , og har jobbet som Profesjonell Promotør siden 2007. før det var jeg ansatt promotør ( og glødet like mye for jobben da).
i Moa Promotering As blir du kurset FØR du kommer ut og skal jobbe , og når du har fått et oppdrag - er de første du gjør:
15 % = 1. gå inn på hjemmesiden til leverandøren og les om
1.1 Vår historie
1.2 Våre verdier
1.3 så leser du deg opp på produktet/ene.
De to første er det viktigste, fordi produktene vil forandres og dere kan lese opp til mer. Og når vi er ute i butikk så ER vi leverandøren.
85 % = ROPTERTEN :) SMILET :) TONEFALLET :) OG BLIKKET :)
ROPTERTEN !
Hvor stor "ropert" trenger du som promotør?
Du trenger ikke - fordi KROPPEN din er din ropert. Den holdning vi har bak bordet vårt - er den beste roperten vi har :) Da snakker vi om hvordan vi står oppreist, med rak rygg- løftet hode og et smil mit i fjeset :)
SMIL :)
OG sammen med smilet- har vi alt vi trenger :) husk dette - ett smil kan smelte de fleste. Det er gratis og dess flere vi gir, dess flere får vi. Samtidig vet ikke vi hvordan dagene til den vi møter har vært, er eller kommer til å bli den dagen- så gi bort og smil- anbefales på det varmeste.
TONEFALL :)
Vi møter så mange ulike mennesker på våre oppdrag - det gjør at vi også må være fleksible i møte med ulike. Det være seg barn- ungdom-unge voksne- voksne -eldre- uniformerte- mennesker med ulike utfordringer.
Ordene og tonen vi bruker er sammen med kroppen og smilet, gir oss en god kontakt med forbruker ( eller ikke om vi lar være å bruke disse tre elementene- som både er gratis og utømmelig)
OG BLIKKET :)
OG plusser vi på blikket :) WOOW- den som møter oss den dagen. vil ha et godt utgangspunkt videre til en bra eller bedre dag :) Og når vi står å snakke med en kunde, og det kommer flere til bordet- Så gir vi kunden blikket vårt og tegn til
" JA jeg ser deg , straks klar"
Vi hører ofte fra de som sitter i kassa
" vi merker energien i hele butikken" -
"kundene kommer til kasse og smiler, og kommenterer hvordan de ble møtt med et smil, en god tone og god informasjon om produktet/ene"
" Jeg trodde ikke jeg likte sånn jeg, MEN det var jammen godt- så jeg tok med meg jeg "
" jeg har sett reklamen, men ikke turte å kjøpe , tenk om det ikke var så godt da?- i reklame fremstilles ofte produktene bedre enn de ofte er, men dette smakte "
Og i dag som det blir mer og mer Elektronisk og selvbetjening - er vårt tilstedeværelse et STORT PLUSS.
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.